If I told you I missed you, would you care? If I told you I couldn't live without you, would you be there? If I told you I could be your everything, would you give me a chance? If I told you I could make you happy, would you give me the perfect romance? If I told you you're the only one I think about, would you keep track? If I told you I loved you...would you love me back?

Friday

1 Bulan Lagi

1 bulan lagi. Tidak sangka oh boleh bertahan sampai begini lama. Huhu. Tiba2 pula rajin update blog. Lama tidak menulis..

Ingat lagi Puan Chin, Pengarah kolej cakap "kalau kasi banding sama tempat belajar lain, belajar nursing la paling best". Kalau puan cakap masa semester 1, mungkin saya cakap NO no no.. Tapi last semester ni, seriously mau cakap YES!

Tiada yang boleh ganti ni pengalaman 2 tahun setengah *1 bulan lagi laa*. Jauh dari rumah, belajar balik lepas 3 tahun rest, jumpa ramai orang, jalan pg banyak tempat, bagi ceramah kesihatan di depan orang ramai, buat lawatan sekolah, sambut new born, jarum baby *sy start suka baby di sini*, belajar memasak gara2 perlu buat cooking demo, bangun pagi n kerja bersungguh2 *paling susah ni mo bangun pagi*. Baaanyak lagi.. Kalau mau taip sampai bisuk pun tidak habis. Omg..

Belum lagi pengalaman perit hidup d asrama. Tiada air di bilik, terpaksa hari2 angkat air. Bila tidak ngam lagi sama roomate, makan hati la sana. Bila lagi tiba2 puan suruh kami outstation n terpaksa jalan pagi bisuk *padahal hari tu kerja pm shift* balik jm 9 malam, packing la segala barang sebab jam 8 pagi bisuk perpindahan suda. Pindah tempat baru, baru mau kenal2 staff, jumpa lagi sama staff yang garang n skema. Terpaksa jalan kaki lagi mau pg naik train kalau mau turun kk *posting di klinik desa*.

Tapi dari semua keperitan ni *tu ayat ba..kikiki*, saya jumpa kawan2 yang bikin menangis kalau mau bepisah nanti. Sebab biasa bepindah randah ni sama selalu jumpa orang baru, ni mulut pun ringan suda mau becakap sama bekenalan orang baru *mesra la katakan..puiii...*. Sekarang saya betul2 menghargai air, dulu berus gigi sambil buka paip. Dan opkos la banyak suda jalan saya tau, lepas ni bawa kereta tidak perlu risau lagi.. wkakaa..

Kadang saya befikir, kenapa Tuhan kasi izin semua dalam hidup ini terjadi sama saya *banyak lagi actully tidak ditulis*. Tapi saya belajar untuk percaya semua itu terjadi atas keizinan Tuhan sebab ada sesuatu yang Dia mau saya belajar. Ini lah sebenarnya kehidupan di luar sana.. Dan tidak pernah satu pun kesusahan yang saya tidak boleh tanggung sepanjang saya study. Ini jalan yang Tuhan bagi, jadi saya berusaha dan letakkan semua di tangan Tuhan. Terima kasih Tuhan Yesus..

Kekuatan di jiwaku, ketenangan batinku
Ada dalam hadiratMu, ku menyembahMu
Tersungkur ku di kakiMu, rasakan hadiratMu
Tak 'kan ku melepaskanMu, Kau cahaya bagiku

MengiringiMu seumur hidupku, masuk dalam rencanaMu Bapa
Fikiranku, kehendakku, kuserahkan padaMu
Harapanku hanya di dalamMu, ku 'kan teguh bersamaMu Tuhan
Jadikanku bejanaMu untuk memuliakanMu

0 apa kata kamu:

 
Just A Dream Blogger Template by Ipietoon Blogger Template