If I told you I missed you, would you care? If I told you I couldn't live without you, would you be there? If I told you I could be your everything, would you give me a chance? If I told you I could make you happy, would you give me the perfect romance? If I told you you're the only one I think about, would you keep track? If I told you I loved you...would you love me back?

Sunday

Idola Saya

You tucked me in, turned out the light
Kept me safe and sound at night
Little girls depend on things like that

Brushed my teeth and combed my hair
Had to drive me everywhere
You were always there when I looked back

You had to do it all alone
Make a living, make a home
Must have been as hard as it could be


You tucked me in, turned out the light
Kept me safe and sound at night
Little girls depend on things like that
hehe.. Saya ingat masa saya kecil dulu. Masa tu bapa kerja shift malam, dalam jam 3 pagi macam tu baru balik. Pernah saya terbangun sekali tu masa bapa balik dari kerja, sebelum dia pergi tidur, dia tengo kami dulu. Dia betulkan selimut kami. Masa tu kami empat orang tidur satu bilik. Ada dua katil,  satu meja study n satu almari. Saya rindu tu rumah. Bapa pasang lampu tidur untuk kami juga supaya tidak takut mau tidur malam. Ada lampu hijau, biru.. Saya suka tu lampu.

Brushed my teeth and combed my hair
Kalau masa kecil2 tu, susah betul mau kasi mandi. Suka lari sana, lari sini. Kalau mandi sendiri pula, lama betul ni. Main air lagi. Main kapal2 dalam besen tu.. Haha.. Rindu ni. Tu sebab mama selalu suruh bapa kasi mandi saya. Masa tu saya darjah 1. Berus gigi semua bapa yang tolong. Saya selalu kena paksa berus gigi masa tu. Hahaa.. Mama pernah cakap, "menyesal kau nanti kalau besar sudah. rajin2 berus gigi.." Satu lagi, kalau bukan mama yang potong rambut saya, bapa yang potong. Apa ja bapa gunting saya suka..:)

Had to drive me everywhere
You were always there when I looked back
Saya ni jenis tidak tahan jalan jauh. Dalam 2 jam jalan boleh buat saya mabuk kereta. Saya ni travel sicker. Kalau saya sudah rasa mabuk, saya selalu angkat kepala dan cari bapa. Bila nampak ja bapa, rasa selesa sikit. Satu lagi bapa selalu tanya saya.. "ok juga ka? ko mabuk ka?" kalau orang lain tanya, saya mungkin tidak akan jawab. Tapi kalau bapa tanya, saya akan jawab. "ya.." haha.. Setiap kali pergi airport, bapa akan hantar saya. Selama saya study di UTM, tiap kali balik bercuti dan balik study, bapa mesti hantar saya pergi airport. Walaupun dari rumah pergi airport ambil masa 2 jam. *kecuali final sem saya, saya ckp sama bapa, saya suda berani balik sendiri.* Tapi still kena call masa dalam perjalanan balik tu.. Itu lah dia bapa kesayangan saya.

You had to do it all alone
Make a living, make a home
Must have been as hard as it could be
Bapa kerja selama 21 tahun di tempat kerja dia. Sampai la pencen dan kami pindah di kampung. Bapa kumpul duit sendiri untuk buat rumah. Masa saya darjah 6, kami pindah rumah baru.. Rumah yang bapa design dan buat sendiri, *lukis pelan + buat rumah* dengan bantuan beberapa pekerja la. Tapi bapa mau buat semua ikut apa yang dia plan. Dari segi ukuran, kedudukan paku sekalipun. Bapa juga yang pasang wayar-wayar elektrik semua.. Itu lah sebab bapa jadi idola saya, dia tau semua benda. Kalau rosak tv, radio, keyboard, mesin basuh, peti sejuk, kipas, tidak perlu hantar pergi kedai.. Saya ada bapa yang tau buat semua tu. Dia bapa yang Tuhan bagi sama saya. Dia Angel yang Tuhan hantar untuk jaga kami sekeluarga.:)

[22:56]

4 apa kata kamu:

lye^^dia said...

hehe sweet >.<

Sabahan Bloggers Club said...

Wish your dad will read this.
~sweet words~

regards:
lunaticg.
SBC Admin.
Sabahan Bloggers Club.

Vierra Ryu Bobo said...

lye^^dia: T_T terharu kan..:)

Vierra Ryu Bobo said...

Sabahan Bloggers Club: Thanks.. :) thanks for read also..

 
Just A Dream Blogger Template by Ipietoon Blogger Template