If I told you I missed you, would you care? If I told you I couldn't live without you, would you be there? If I told you I could be your everything, would you give me a chance? If I told you I could make you happy, would you give me the perfect romance? If I told you you're the only one I think about, would you keep track? If I told you I loved you...would you love me back?

Tuesday

Saya Sayang Kamu...;(

Dear Diary...
31 Julai 2009
Jalan2 d U mall.. Hari ni masuk pet shop d U mall, rasa mau beli ikan pula.. Selalu masuk ni kedai tapi keluar tidak pernah beli apa2 pun.. Hari ni rasa lain sikit.. Rasa mau beli betul.. Kawan2 yang lain pun mau beli juga, tu sebab rasa mau beli juga.. Masa pilih tu ikan, saya nampak ada 1 ekor ikan emas yang lain dari yang lain.. Warna emas macam ikan emas yang lain tapi ada belang2 hitam di badan dia... Dalam hati masa tu "kesian, mesti tiada yang mau beli kau kan...". Lepas pilih2 tu, saya dapat dua ekor ikan emas yang cantik.. Masa mau jalan pg kaunter, sempat jeling2 lagi akuarium besar di sebelah.. Nampak balik ikan emas belang2 tadi.. Aktif betul ni.. Macam mau minta beli ja.. Orang cakap, kalau akuarium kecil, jangan ambil banyak ikan.. Tapi rasa mau tambah satu lagi.. Hehehe.. Hujung2, terbeli juga yang seekor ni.. Hepi ni.. Saya ada 3 ekor ikan...

Photobucketni la c ikan emas belang2 tu... kawan dia sebelah ikan emas putih..




1 minggu lepas beli ikan
Masa saya sampai di bilik, seekor ikan mati. Yang satu lagu lemah sudah betul. Mungkin tidak cukup oksigen, mungkin juga telebih makan.. Sedih.. Rasa mau nangis.. Ikan emas yang paling besar mati ni.. Orang cakap, mungkin akuarium tu telampau sempit untuk tiga ekor ikan.. Ok la, lepas ni saya jaga betul2.. Masa tu, si ikan emas belang2 lagi yang aktif.. Bila nampak saya masuk bilik ja, dia terus lari sana sini. Dia macam mau kasitau saya yang kawan dia sakit ni. Sempat kasi selamat yang sakit tu tapi yang satu lagi tidak sempat. Huhuhu... Tinggal dua ekor ikan emas saya. ;(

Photobucket
Tinggal dua ekor...


Beberapa bulan kemudian
Ikan emas yang hampir mati dulu tu sakit.. Dia berenang tebalik. Bila search2 di internet, dapat tau jadi macam tu sebab terlebih bagi makanan. Huhuhu... Ada orang cakap, kalau sudah berenang tebalik, tidak lama lagi dia hidup. Yang ajaibnya, ikan emas ni panjang umur.. :)) Walaupun berenang terbalik, dia selalu berusaha mau makan. Memang kuat makan la sampai dua2 jadi gemuk. Kawan2 pun hairan kenapa boleh jadi gemuk macamtu..

Photobucket
Kesian yang 1 ekor lagi tebalik ni..


Masa cuti semester
Saya balik Sabah.. Ikan emas tu saya hantar tempat kawan.. Yala, mana boleh bawa naik kapal.. Masa tu c ikan yang berenang terbalik tu pula yang pg kasi tinggal saya.. Huhuhu.. Bukan salah siapa2 sebab ikan tu memang sudah sakit. Nasib masa tu saya di Sabah. Mesti meleleh2 sudah air mata kalau depan2 saya.. Wuhuu.. Tinggal c hitam seekor..

Mula semester baru
Hehehe.. Tinggal 1 ekor ikan n saya betul2 sayang dia :). Ikan aktif yang suka makan. Saya kasi makan dia sampai dia jadi gemuk. Saya pun bagi la nama baru sama dia.. Nama baru dia Buncit.. Saya sayang Buncit :)). Yang ajaibnya kan, warna dia makin cantik.. Tiada lagi belang2 hitam di badan dia. Dia sudah jadi ikan emas sejati. Hehehe...

Photobucket
Susah mau ambik gambar dia.. Suka bgerak2 tidak tentu..


Banyak lagi kisah buncit yang terlampau banyak mau cerita... Kita skip la k..

3 Ogos 2010
1 minggu lalu, Buncit macam tidak sihat.. Tiba2 berenang terbalik pula. Ingat balik ikan yang lama yang sakit. Tapi kali ni lain sikit, c Buncit sakit n tidak mau makan.. Saya sedih. Buat2 happy ja la, malu pula menangis2 ni kan. Hari ni, buncit lagi kasi tinggal saya.. Huhuhuhu. Memang sedih. Tidak dapat tahan nangis. Huhuhu.. Bila tngo2 gambar lama Buncit, baru saya sedar yang saya ambil Buncit 31 Julai 2009. Boleh2 saya lupa anniversary saya ambik dia. Minta maap Buncit.. SAYA SAYANG BUNCIT. ;(

[21:24]

4 apa kata kamu:

lyeloandy said...

dia merajuk xkena sambut anniversaryy ka tu..wuwuu...
RIP Buncit...huhu..

Elvyra = Elbo = Vera said...

wuwuwu...sy pun rasa mcm tu..

touyakaruma said...

Jarang ada orang dapat beli ikan emas lebih dari setahun . Sehari bagi makan berapa kali ?

http://touyakaruma.com/blog/

Elvyra = Elbo = Vera said...

sekali..kadang2 dua kali..huhuhu..mungkin telebih makan kan..

 
Just A Dream Blogger Template by Ipietoon Blogger Template