If I told you I missed you, would you care? If I told you I couldn't live without you, would you be there? If I told you I could be your everything, would you give me a chance? If I told you I could make you happy, would you give me the perfect romance? If I told you you're the only one I think about, would you keep track? If I told you I loved you...would you love me back?

Wednesday

Kahwin Kahwin Kahwin

Sambungan dari post (perbincangan kami yang aneh).

Dari semua blog yang saya baca ++ lagi dengan pengalaman dari cousin and sis saya sendiri, saya dapat tau setiap orang pasti menginginkan satu majlis perkahwinan yang perfect. Sebab perkahwinan hanya sekali dalam hidup :). Bukan senang mau kahwin ni, banyak benda lagi mau difikir. Sebelum kahwin, perlu fikir bajet lagi *yang lelaki tu kerja la betul2, kumpul duit banyak2 baru fikir mau kahwin tau..kdg2 pempuan ni suka benda2 yg xmasuk akal..kah3...*.


Apa benda tidak masuk akal ni?..
1. WARNA TEMA
Mula-mula sekali, kena fikir warna tema.. Biasanya warna tema tu dipilih berdasarkan warna  kegemaran masing-masing. Kalau saya, mestilah purple. *Ni terjangkit dari sis la, c peminat purple sejati*. Dari blog gaj@hOren, saya dapat tau maksud warna kesukaan saya ni.. Warna purple: "seseorang yang luar biasa orangnya.. dalam menghadapi masa depan kamu tidak pernah ragu-ragu. apa yang dikerjakan kamu adalah yang terbaik.. pandai mengikuti perkembangan zaman. dalam percintaan... hanya mereka yang mempunyai mental yang kuat dapat mendekati dan menjadi kekasih kamu.."



2. PELAMIN/TEMPAT
Kalau suda temanya purple, pelamin pun mestilah purple kan? Setelah mencari-cari di internet, tiada pula pelamin yang tarik perhatian saya. Tapi saya ada jumpa yang ni:







Cantik kan tempat dia.. Dekat sama laut lagi tu..














Dan ini:
Ok, yang ni agak jiwang.. Tapi kalau kasi ganti sama ros purple mesti cantik kan?










3. KAD JEMPUTAN



Jangan lupa pula buat kad jemputan ke majlis kahwin anda. Free2 tiada orang datang nanti. Teringat pula gurauan kawan-kawan: "kami xmau dtg pg majlis kahwin ko kalau ko xbagi kad hardcopy.kami xmau kad dari fB" bukan itu saja, ada lagi permintaan yang luar biasa dari dorang: "kami mau warna pink, oren, ungu..." ikut warna kegemaran masing2 pula tu..

"saya mo font size 12 calibri, double spacing..." ini macam permintaan saya ja... kah3...





4. PAKAIAN KAHWIN







Hahaha..!! Ni part yang saya suka. Masa mau pilih baju kahwin, kalau boleh mau try semua kan. Semua cantik-cantik. Tapi pastikan tidak lari bajet oii.. Lelaki biasanya tidak perlu pilih banyak baju. Perempuan pula, 10 pasang pun belum tentu cukup.. kah3... Macam saya cakap tadi, pastikan bajet tidak lari la. Di tempat saya, biasanya 3-4 pasang pun sudah cukup untuk bersanding. Bukan apa, penat mau tukar baju. *belum termasuk baju2 untuk foto kawen tu*. Jangan lupa pilih baju untuk pengapit juga.. Mesti padan la sama pengantin.

Jangan lupa pilih kasut n bunga yang seswai untuk tema..












5. FLOWER GIRL dan RINGBOY







Pilih la flower girl yang comel macam ni..
comel kan :)



















Pastikan ring boy dia berani hantar cincin pg altar n pilih baju yang seswai untuk dia.. jangan macamni..












5. MAKAN-MAKAN






Biasanya kalau di tempat saya, lepas upacara berkat perkahwinan di church, mesti ada makan-makan di rumah. Tidak semestinya di rumah la, ada juga yang buat di hotel.. Seperti biasa, mestilah ikut warna tema juga.. Hahahaa... Ni gambar contoh. *purple lagi*










6. KEK








Pilih kek yang besar supaya semua orang boleh makan n supaya ada lebih n boleh makan sorang2 nanti.. kah3...
gabungan cupcake cantik kan :)












erkkkk!! 
napa pula post kahwin2 ni.. wei2, bukan saya mau kahwin tau. kah3.. saja2 post ni.. 




calon pun belum ada lagi ni..mana dia?


p/s: banyak lagi yang tidak termasuk ni.. belum lagi make-up, accessory n lain2.. oya, saya tiada sebut pasal cincin kan? napa? sebab bagi saya, xperlu la cincin mahal2.. yang penting tu cincin ikhlas dari dia.. wahhahahahahhaa!! jiwang2!!




[00:02]

2 apa kata kamu:

lyeloandy said...

waahh !
ahh macam best pla kawen..ooh mama saya mahu kawen ! gagaga...
yaba..suma purple..canthek! >.<hahaha...

Elvyra = Elbo = Vera said...

baru sy mo letak tu lagu d blog saya..tp xsempat ubah ni..hahahaha!!
kawen la cepat2..bila lg sy mo mlawat s'wak ni..:D

p/s: purple cantik kan? kalau erma nmpk ni,mesti dia pun mau kawen cepat2..kami kan peminat purple! :D hehehee...

 
Just A Dream Blogger Template by Ipietoon Blogger Template