If I told you I missed you, would you care? If I told you I couldn't live without you, would you be there? If I told you I could be your everything, would you give me a chance? If I told you I could make you happy, would you give me the perfect romance? If I told you you're the only one I think about, would you keep track? If I told you I loved you...would you love me back?

Wednesday

Cinta Pertama

Wawawa.. saya baru habis tngo movie Indonesia. Ya, tajuk dia Cinta Pertama. Pelakon utama dia Bunga Citra Lestari. Macam besa, cerita BCL msti la cerita sedih. Macam cerita dia lagi 1, tajuk Kangen ^^ *movie febret saya*.. wakakkaa...

Cinta Pertama: jalan cerita dia mmg ringkas ja, pelakon pun xbanyak. Macam Kangen juga ^^. Hujung ni movie, yg couple2 ni xda yg sama2 juga. Sama macam Kangen. Salah 1 mesti pass away n dorang xdpt sama2.. bak kata kawan saya, dipisahkan oleh takdir. Ya la, bukan jodoh dorang tp dorang sudah xblh dipisahkan sbb saling menyintai *yukZZ!! jiwangnya ayat*.. 1 ja jalan ialah kematian. Ini yg dinamakan dipisahkan oleh takdir. wakkakakak.. jiwang2~ OOuh, sambung sinopsis: Ni movie mengisahkan tentang Alia (BCL) yg ada cinta pertama d sekolah dulu tapi dia xpernah meluah perasaan sama tu lelaki. Dorang bepisah lepas habis ja ting 5. Dia masih xblh kasi lupa tu lelaki walupun betahun2 sudah dorang xjumpa n walaupun dia sudah betunang sama 1rang lelaki yg sangat3 la baik~ *wahhh*. Tapi Alia sakit n koma. Hah, masa ni la tunang dia jumpa diari dia n tebaca semua kisah tentang zaman2 muda c Alia.. Dia pun pg la cari tu lelaki *cinta pertama alia yg nama dia Sunny*.. errr.. adeii, bnyk mau cerita. Hujung dia tngo sendiri laa ahh~ penat mau taip. Tapi yg saya respek btl sini tu tunang c Alia. Yalo, dia sanggup sakit hati yg ptg Alia hepi. yaii~

Apa itu Cinta Pertama? Tiba2 saya tefikir ni soalan~ wahahha.. Saya baca 1 blog kawan, dia tulis camni :
Cinta pertama itu memang hebat, meskipun kebanyakkannya boleh dikira sebagai cinta buta. Tatkala seseorang itu disapa cinta pertama dia akan merasa sesuatu yang sukar untuk diungkapkan. Bertuahnya jika cinta pertama ini berakhir di jinjang pelamin. Tetapi realitinya bukan selalu begitu. Kebiasaannya percintaan ini putus di tengah jalan atas pelbagai sebab.

Ni lagi salah satu ayat2 jiwang yg bekarat~ wakakka.. *salah 1 dalam ni movie*

"Aku merasa ada yang hilang tanpa tau apa yang sudah kutemukan
Aku merasa menemukan tanpa tau apa yang ku cari
Dan aku masih seperti mencari tanpa tau apa yang sudah hilang
Manusia memiliki mimpi
Ada yang mengejar dan mewujudkannya
Ada yang mundur dan membuangnya
Ada pula yang diam dan hanya menyimpannya sepanjang sisa hidupnya
Dan aku akan menjadi manusia yang terakhir itu..."

Wahhhhhhh!! agak jiwang~~

esh.. Sudah la bsok ada test neutron, msh sempat lagi ba mau tngo movie. Wekekeke.. saja mau kumpul mood study ba. Lepas ni mau tidur, yala bsok ada kelas Radioterapi. Kelas yg saya xmau escape sama sekali. wawawa.. ok nite~



elbo(03:17)

0 apa kata kamu:

 
Just A Dream Blogger Template by Ipietoon Blogger Template